Od początku XXI wieku coraz mniej czasu spędzamy przed telewizorem a więcej przed komputerem. Ten trend został zauważony przez nadawców telewizyjnych, ponieważ zmniejszył się strumień pieniędzy płynący od reklamodawców.
Według raportów „IAB 2007” i „IAB 2008”, opublikowanych przez Interactive Advertising Bureau Polska, wydatki na reklamę w internecie w 2007 roku wyniosły 743 mln zł i wyprzedziły reklamę radiową [iab]. W roku 2008 internet przyciągnął kapitał polskich reklamodawców wysokości 1,17 mld zł. Była to kwota większa niż wydatki na reklamę zewnętrzną.
Reklamy są podstawą utrzymania wielu nadawców telewizyjnych, dlatego odbieranie im klientów przez serwisy internetowe było niebezpieczne. Taki stan rzeczy wymusił na telewizjach zmiany, które mają podnieść ich oglądalność.
Głównymi kierunkami uatrakcyjnienia treści przekazywanych przez telewizję są:
• przejście od nadawania sygnału analogowego do cyfrowego,
• odejście od sztywnej ramówki programów na rzecz telewizji na żądanie.
Copyright © 2008-2010 EPrace oraz autorzy prac.